February 12, 2011

Hosni Mubarak letak Jawatan!

Hosni Mubarak telah memutuskan untuk mengundurkan diri dari kerusi presiden Mesir. Kuasa akan diambil alih oleh dewan tentera. Elok jugak la tuh kan....tapi xtau la..sama ada perkara ini benar atau tidak...jangan jadi bahan spekulasi sudah...atau pun Hosni Mubarak ni ada plan sendirinya jugak atas sebab dan musabab beliau utk meletakan jawatan beliau sbg Presiden Mesir..


Hosni Mubarak, Presiden Mesir, telah mengundurkan diri dari jawatannya, menyerahkan kuasa kepada angkatan bersenjata.
Omar Suleiman, naib presiden, mengumumkan dalam pidato televisyen bahawa presiden itu "waiving" pejabatnya, dan telah menyerahkan kuasa kepada Majlis Tertinggi angkatan bersenjata.
kenyataan ringkas Suleiman yang diterima dengan raungan persetujuan dan dengan perayaan nyanyian dan mengibarkan bendera dari kerumunan ratusan ribu di Kaherah Tahrir Square, seperti juga oleh juru kempen pro-demokrasi yang menghadiri protes di seluruh negeri pada hari Jumaat.


 
"Malam ini, selepas menderita minggu kekecewaan, kekerasan, intimidasi ... hari ini rakyat Mesir nescaya [mereka merasakan] telah mendengar, tidak hanya oleh presiden, tetapi oleh orang di seluruh dunia," wartawan kami di Tahrir Square melaporkan, menyusul pengumuman.
Aktivis Pro-demokrasi di ibukota Mesir telah berbaris di istana presiden dan bangunan televisyen negara pada hari Jumaat, hari berturut-turut 18 protes.
Berakhirnya penderitaan "Krisis Mesir"  
 
Syukur Alhamdulillah...~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to RangkaianIslam.Com
Design with love by CikBulat