February 12, 2011

Manusia yang aneh ditemui..

Salam sume blogger sekalian..entri kali ini saya ingin kongsikan satu artikel yang menarik dan pelik...tapi bila korang tengok dan perhatikan..masyaAllah...Allah itu maha Berkuasa..Maha Pencipta..mari kita lihat entri kali ini...let's see it..

1. Duit atau pun wang
Pada tahun 1930, seorang banker Rusia telah  bertemu dgn sorg petani cina dari Mancgukuo dan mengambil gmbarnya dan mengirimkan foto tersebut ke Robert Ripley dari rancangan “Believe It or Not” yg kat tv3 dlu2 tu. Dikenali sbg Wang@Weng, dia yg sbnrnya bertubuh normal tetapi mmpunyai tandunk spanjang 14  inci yg tumbuh di bkg kepalanya. Namu dia mghilangkan diri dari umum padal awal 1930an dan hilang begitu saja tanpa khabar.



2. Martin Laurello
Pada tahun 1886Martin Emmerling atau dikenali sbg Martin Laurello mmpunyai kebolehan untuk memusingkn kepala spt burung hantu. Berasal dari Nuremburg, Jerman. Dia mula berlakon pada umur 20an dan berhijrah ke amerika pada thn 1921. 






3. Mary Ann Bevan – Wanita terjelek
Dikenali sbg Mary Ann Webster lahir di London pada tahun 1874, mempunyai 7 adik beradik. Pada waktu muda dia bekerja sbg jururawat dan berkahwin pada tahun 1903 dgn pejual sayur, Thomas Bevan. Tidak lama selepas itu dia telah mengalami gejala “Acromegaly” . Ia adalah pertumbuhan abnormal dan mnyebabkn kelainan fungsi wajah, sakit kepala, penglihatan kabur dan sakit otot sendi. 




4. Mme. Clofullia – Wanita berjanggut
Dia dilahirkan dgn name Josephine Boisdechene berasal dari Switzerland. Dia mpunyai tubuh berambut dan janggut setebal 2 inci. Dia berkahwin dgn seorg pelukis dan  menjadi terkenal kerana dapat meniru wajah Napoleon III.







5. Myrtle Corbin – Wanita Berkaki Empat
Lahir di Lincoln Country, Tennesee pd tahun 1868. Dia mempunyai pinggul yang terpisah bersebelahan pinggang. Kaki kecil itu berasal dari kembarnya yg tidak terpisah dengan betul. Setiap dari kaki kecil nya berpasangan dengan kaki yg besar dan dia boleh menggerakkan kaki kecilnya tetapi tidak ckup kuat digunakan untuk berjalan. Dia telah berkahwin dan mmpunyai seorang anak llki dan perempuan. 




6. Mademoiselle Gabrielle – Wanita separuh
Lahir di Basle , Switzerland. Dia mempunyai badan atas yg smpurna dan berakhir di pinggang, telah mnyertai kumpulan sarkas Ringling Brothers dan tampil di pertunjukkann Dreamland Coney Island. Pertama kali dia mnyertai sarkas adalah pada tahun 1990. Dia telah bernikah sbnyk 2 kali. 




7. Lionel – Lelaki berwajah singa
Nama sbnar Stephan Bibrowsky yang lahir di Ploandia pada tahun 1890 dari waris yang normal. Dia menderita dari pnyakit “Hypertrichosis” dimana dia mempunyai kelainan genetik yg jarak berlaku mnyebabkan seluruh badan ditutupi dgn bulu. Lebih kurang 50 kes ini dikesan sejak abad pertengahan. Rambut sepanjang 6 inci menutupi badannya mnyebabkan dia mnjadi trknal di sekitar Eropah dan mendapat nama panggilan “Manusia berwajah singa”. 



8. Juan Baptista dos Santos – Pemuda mempunyai 2 zakar
Jean@Juan dikatakan mnjadi seorang “Gipsey”. Dia lahir di Faro, Portugal pd 1843. Dia tampil dgn kumpulan sarkas di France selama 2 tahun dan mndapat keuntunggan yg tinggi. Dia mmpunyai 2 zakar yg berfungsi, 3 skrotum dan hanya 2 memiliki testis. Dia mngatakan dulu skrotum bahagian tgh mempunyai spasang testing tetapi telah bercantum dgn perutnya semasa berumur 10 thn. 




9. Joseph Merric – Manusia gajah
Lahir pd thun 1862, dia memiliki kelainan fizikal iaitu daun telinganya tumbuh sgt besar ketika berumur 5 thn. Pada thn 1884 dia telah mengikuti satu prtunjukkan dan mendapat keuntungan besar. Seorang doktor ada melawat dia dan berhajat utk mengubah hidupnya. Sbnarnya dia menderita dgn sindrom “Proteus” bukannya “Elephantiasis” sprti dikatakan oleh mereka. Akhirnya dia meninggal pada umur 27 thn kerana kelemasan. 



10.  Ella Harper – Gadis Unta
Dikenali sbg gadis unta kerana lututnya mengadap keblkg dan berjalan seperti didalam gambar. Dia telah mnyertai  pertunjukkan selama 4 tahun dan pada tahun 1886 dia telah memutuskan utk bersara..






Kredit pada rawrtopia.com

 

6 comments:

mira_nas said...

manusia2 pelik ni mungkin disebabkan oleh mutasi gen

Anonymous said...

subhanallah, mcm2 blh jdi dgn izinNya..

akufakhrul said...

mira: oooo..tu pun mngkin la kot...sebab mutasi gen ni bukannya sume sama kn..

akufakhrul said...

nuurulamni: a'ah..tu la...itu kebesaranNya..

Unknown said...

berhubung pasal tak leh nak login tuh...erm rasanya aku mmg selalu guna 2 email macam kau cakap tu lah...so cmne nak atasi benda nih??
kau boleh email aku jer..
azmikhairul1991@gmail.com

akufakhrul said...

Azmi: jp..sblum tu..aku nk tnye..blogspot ko tu sbnrnya primary email tu gne yahoo atau gmail? klu gne yahoo, swicth kn je pada yahoo..supaya xd konflik yg berlaku ktika proses login itu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to RangkaianIslam.Com
Design with love by CikBulat